Podsumowanie roku 2017
02.01.2018
Rok 2017 przyniósł u nas szereg zmian i modernizacji zarówno tych określanych kamieniami milowymi, jak i tych małych, które sprawiają, że codzienna praca z programem DIALOG staje się jeszcze szybsza i łatwiejsza.
Duże
- Możliwość wysyłania wiadomości SMS;
- JPK VAT - zmiana sposobu agregacji dokumentu (analizujemy nazwę i NIP kontrahenta, żeby wykluczyć powtarzające się symbole dokumentów w ramach różnych kontrahentów);
- Rozrachunki - rozłączanie paczek - możliwość rozłączania więcej niż jednej paczki w tym samym czasie, pilnowanie by użytkownik nie rozłączył pojedynczej paczki z przelewem różnicy kursowej, jeśli przelew ten połączony jest w ramach innych paczek;
- Dodawanie indeksów towarowych - umożliwienie przypisania niestandardowego kodu EAN z puli;
- Wysyłka e-mail - umożliwienie dołączenie do wysyłanej wiadomości e-mail pliku;
- Listy przewozowe - wyświetlenie pola z uwagami do dokumentów (lista dokumentów do dodania na formatce Dodawanie nowych dokumentów do listu przewozowego);
- Obsługa rozliczania płatności PayU Allegro;
- Inwentaryzacja – rozwój - ostrzeganie podczas tworzenia inwentaryzacji o niewycenionych indeksach oraz blokowanie rozksięgowania;
- JPK VAT – rozwój - możliwość oznaczenia deklaracji jako korekty;
- Rozliczanie płatności DHL, UPS;
- Sprzedaż – sprzedaż uwzględniająca specyfikę podatkową dla towarów na statkach(FV,FC);
- Dane kontrahenta - rozwój - mechanizm pobierania danych bezpośrednio z serwisu REGON GUS;
- HomeBank - obsługa transakcji Collect dla banku Millenium;
- Zbiorcza zapłata za dokumenty sprzedaży - ujednolicenie symboliki dokumentów (prezentowanie paragonu usługowego jako PA);
- Homebanking - obsługa Banku Millennium;
- JPK VAT – dodanie zakładki z pozycjami wygenerowanego zestawienia, w celu łatwiejszego przeglądania lub skopiowania do arkusza kalkulacyjnego;
Małe
- dodanie checkbox'a wyboru typu wydruku w Pełnej historii dokumentów (oryginał/duplikat);
- usprawnienie mechanizmu przełączania na zapasowy serwis w przypadku niedostepności podstawowego;
- możliwość zadecydowania, czy lista wirtualna będzie edycyjna;
- w Schematach rozksięgowania sumy predefiniowane dla faktur i korekt sprzedaży (korzystające z pól WARTN,WARTP itd);
- Listy przewozowe- możliwość generowania WM jako dokumentu docelowego;
- Wysyłka e-mail do listów przewozowych - dodano mechanizm wysyłki wiadomości e-mail w momencie wystawienia listu przewozowego (obsługa konfiguracji nadawcy, przypisanie schematu do danego nadawcy, itp.);
- Biblioteka - dodanie możliwości wyświetlenia spinnera i zablokowania formatki do czasu wykonania skryptu z poziomu jego poziomu;
- Dowody księgowe (przeglądanie) - dodanie filtra w polu SYMBOL oraz numeru kasy;
- Danek kontrahenta - usuwanie danych z pola ULICA oraz kontrola wypełnienia odpowiednich pól;
- Dodanie pól CENAEWGSK, CENAI (cena ewidencyjna wg. skonta);
- Listy wirtualne –możliwość zadecydowania, że lista będzie typu GS_ARRAY_SEL (obsługa checkboxów);
- Eksport do systemu FK - Fakir;
- Zakup - polecenia księgowania – dalsze wprowadzanie zabezpieczeń przed tworzeniem indeksów towarowych z nieprawidłową ceną ewidencyjną;
- Listy przewozowe - modyfikacja - automatyczne ustawianie numeru oddziału w momencie zeskanowania dokumentu;
- Eksport do systemu FK - Fakir - rozszerzenie eksportowanych danych;
- Rejestrowanie zdarzeń systemowych – rozwój - dodanie zapisu informacji o zarejestrowaniu zdarzenia w kolejce;
- Eksport dokumentów (EDI) - modyfikacja – możliwość pominięcia informacji PKWiU; dodanie flagi wymuszającej eksport towarów wyłącznie z wypełnionym kodem EAN; wyświetlanie komunikatów z nazwą towaru zamiast z kodem (SWW);
- Sprzedaż – możliwość wystawienia dokumentu magazynowego w stawce NP;
- Baza danych (defragmentacja indeksów) - rozwój - dodanie flagi określającej progową wartość fragmentacji indeksów, dla której defragmentujemy indeks; dodanie do logowanych komunikatów szczegółowej informacji o nazwie indeksu oraz o łącznej liczbie indeksów wymagających defragmentacji (z podziałem na kreatory)·
- Sprzedaż - Korekta towaru z innego magazynu (działu) - wymuszenie przepisania cen sprzedaży do nowo tworzonego indeksu towarowego z indeksu wspólnego (z magazynu pierwotnego);
- Listy przewozowe - rozwój - dodanie pola uwag do każdego dokumentu dodawanego do listu;
- Poprawka - Faktura od dostawcy - zabezpieczenie przed nadpisywaniem (ręcznie wprowadzonej) formy płatności;
- Inwentaryzacja - kompensaty - możliwość automatycznej kompensaty w ramach tych samych towarów (indeksu wspólnego);
- Sprzedaż - Przesunięcie MM - flaga DocMos\PrzesMMAktualizujCenaZakupuIW - czy aktualizować cenę zakupu na indeksie wspólnym podczas wystawiania dokumentu MM (domyślnie nie);
- Rozrachunki - dodatkowy filtr na formę płatności;
- Zaopatrzenie - umożliwienie załadowania nowej listy towarów po imporcie ze schowka lub imporcie z zamówienia od odbiorcy;
- FK - import dokumentów z GM - uzupełnienie roli kontrahenta także dla pozycji rozrachunkowych nie pochodzących z GM;
- Harmonogram Zadań - ustawienie zadania co miesiąc na dzień 31 oznacza, iż zadanie będzie wykonywane w każdy ostatni dzień miesiąca niezależnie od jego długości;
- FK - import dokumentów z GM - dodatkowe sprawdzenie czy data operacji zawiera się w wybranym roku sprawozdawczym;
- Zakup - FD i KFD (dodanie pola Uwagi) oraz wyświetlenie pola Uwagi na liście dokumentów w Rozrachunkach;
- FK - Zestawienia obrotów i sald - możliwość dodania do zestawienia rekordu „razem” ( wszystkie dekrety ) w celu np. wyeksportowania do schowka;
- "Nowy" CRM - wykorzystanie historii kontaktów z kontrahentem, śledzenie stanu towarów wydanych przedstawicielom;